Visit Guémené-Penfao in France

Reiswijzer in pdf

01/04: Arrival and dinner in the evening all together in the guest house

Nieuws uit ‘vive La France’:

Hallo, vandaag was de heenreis naar Frankrijk. Het was een reis van 9 uur  + pauzes. ‘s Middags hebben we in een wegrestaurant gegeten. Tijdens de reis hebben we spelletjes gespeeld. Toen we er waren zag het er direct keuk uit. Toen kwamen we er achter dat alle meisjes samen slapen. Alles zag er mooi uit. Er is een tweepersoonsbed en twee eenpersoonsbedden. We hebben ons dan gedouchet. Dat was het dan. Manon xxx.

Bonjour, we zijn vertrokken en we hadden er veel zin in. De eerste stop was een onderwegrestaurant. We hebben een panini gegeten. De rit duurde negen uur. Het was lang, maar tof! We kwamen eindelijk toe! Het is hier heel mooi. De kamers zijn net en ruim. Daaaag Pauline.

02/04:A day by the sea in Guérande, where they can visit the salt marsh and learn about the history of salt in the west of France.

{gallery}/photos/20190402visitfrance/ {/gallery}

Hallo,

Vandaag zijn we naar een Middeleeuwse stad geweest Guérande en daar kregen we veel uitleg over deze stad van de gids Jean. Natuurlijk waren er daar ook winkels en daar maakten we veel gebruik van om 1 uur te shoppen. Daarna mochten we picknicken op het grasveld of de banken. We kregen belegde broodjes, water, cake, kaasje, appel en fruitsapje mee. Toen kwam de bus ons ophalen om een zoutbedrijf te bezoeken aan de kust. Daar kregen we uitleg hoe men er zout won. Straks gaan we avondeten in de Franse school. Maud

Vandaag zijn we naar Guérande gegaan. Daar hebben we eerst een rondleiding gehad in een Middeleeuws versterkte stad. Daarna mochten we ook wat shoppen en hebben we leuke dingetjes gekocht. In de namiddag zijn we naar de zoutvelden geweest en vanavond gaan we eten in de Franse school.

03/04: In the morning- spend the day in class, various activities organized for the groups, teachers' meeting.

In the afternoon: an escape game on the theme of our region.

PE goes fast

Raf goes fast

Playing on the castles

Let's sing a song

Dinner in the guest house. Ordered pizza.

Nieuws uit ‘vive La France’:

We hebben vandaag superhoge parcouren afgelegd met al onze Duitse, Franse en Engelse vrienden. Echt cool!! In de voormiddag hebben we gespeeld met een frisbee en 2 lessen gekregen: Engels en geschiedenis. Heel interessant! Loucas

Vandaag zijn we naar de Franse les geweest. Eerst hadden we een soort van “test” gedaan. Dat was wel tof. Dan mochten we een wapenschild maken en dan zijn we in de bomen op touwen gaan klimmen. Ik durfde niet en wij mochten dan op de springkastelen. Gaetan

04/04 All  in Nantes by bus - visit of the old part of the city, the castle, museum,shopping and l'Isle de Nantes where there is a permanent exhibition of the machines imagined by Jules Verne.

: Dinner at school with the teachers and the families of all the pupils involved in the project.

Nieuws uit ‘vive La France’:

Deze morgen hebben de boys zich wat overslapen. Bij het ontbijt was er verloren brood. Heerlijk!!! We vertrokken met de bus en dan met de tram naar een heel mooi kasteel. Daarna gingen we naar een park en aten we er. In de namiddag hebben we Nantes bezocht en naar Des machine de l’ile gegaan opgebouwd naar de ideeën van Jules Verne. We konden op de draaimolen zitten met fantasiedieren die we konden doen bewegen. De bus bracht ons terug naar school waar we een hamburger met frieten aten. We konden nog wat buiten spelen en dan brachten ze ons naar ons gastenverblijf. Raf en Pierre-Eugène.