2019 01 28 till 2019 02 01 Visit UK

Monday 28 January

Aankomst in Canterbury, inchecken Hostel. Wandeling in de buurt, kennismaking met partners uit Frankrijk en Duitsland.

Op de boot: Een superwinderige boottocht vanuit Duinkerke naar Dover. We hielden even halt in het stadje Dover en maakten er een wandeling. Een klein half uurtje rijden naar ons hotel YHA in Canterbury waar we opgewacht werden door de Engelse juf Ruth. De kamers werden verdeeld en we konden onze bagage uitpakken. Even genieten van de hostel en daar kwamen al de Duitse kinderen met de 2 leerkrachten aan. We kregen een aanbod voor ons avondmaal van dinsdag tem donderdag. Onze groep vertrok alvast wat vroeger naar Canterbury om even te genieten van een avondwandeling. In het Italiaanse restaurant ZIZI bestelden we pizza en pasta en even later kwamen de partner uit Frankrijk ook aan samen met directeur Jim. Er kon best nog een dessertje bij ... Een wandeling terug naar onze hostel zou de calorieën wel weer verwerken ;) slaapwel, see you tomorrow.

Tuesday 17th May

St-Peters Church of England bezoek aan de school.

Deze morgen zijn we opgestaan om 7h. Douche genomen en ontbeten. English breakfast. Aangekomen op de school moesten we een bunker (shelter) uit papier maken. We waren verdeeld in groepjes, samen met de Engelse, Franse, Duitse leerlingen.

Deze middag hadden we lunch op school. We kregen een rondleiding en daarna een zoektocht. De groepjes waren gemengd en dus Engels praten. Dan wat vrije tijd en dan naar de Hollywood bowling. Deze avond zijn we gaan eten in de Naado's met zijn allen Pitta gegeten en heel veel gelachen.

Wednesday 18th May

Bezoek Londen.

Wat een 'stress' deze morgen. Absoluut klaar staan tegen 8.00 h want we moesten de trein in Canterbury East halen, op tijd. Stevig doorstappen, een twintigtal minuten om dan te horen dat de trein er niet was. Dus een vertraging van 40 minuten om de andere trein te halen. Het viel wel mee. Koud koud maar geen sneeuw (zoals in België). De zon vergezelde onze trip naar Londen. Aangekomen in het Victoria station wandelden we richting Tower: fantastisch gebouw waar de kroonjuwelen opgeborgen liggen, waar veel mensen vroeger werden geëxecuteerd en waar de koning of koningin voor de kroning in Westminster wachtten enz... Daarna namen we de boottaxi op de Theems richting London Eye. Een reuzenrad met een zicht op Londen. Gelukkig hadden wij geen hoogtevrees. Jammer dat de Big Ben 'ingepakt' was wegens restauratiewerken. Van bovenuit een zicht op de Houses of Parliament, St Jamespark, Buckinghampalace...Mooi! Eens uit de London Eye stapten we over Westminsterbridge richting Downingstreet. Zwaar bewaakt die straat van de Prime Minister! Beetje verder zagen we de Horse Guard. Wachters op twee mooie zwarte paarden.  Wandelend door het St Jamespark konden we het Buckinghampalace bewonderen. Wat een gebouw! Via Trafalgarsquare de metro genomen naar Covent Garden: vrije tijd= shopping time. En jawel, de ponden rolden over de toonbank. Van mooie tasjes tot sleutelhangers tot mini Big Bens tot lekkernijen werden aangekocht. Leuk! En van al dat shoppen, kregen we honger. Pizza, pasta, ...in de Pizza Express. Leuk, gezellig en vooral lekker. Nog een korte metro tocht, diep onder de grond, namen we de trein richting Canterbury. Moe maar voldaan zochten we ons bedje op. Met veeeeeel kilometers in onze kuiten kropen we dankbaar in ons bedje! Tot morgen!

Thursday 19th May

Treasure Trail, bezoek aan Canterbury

.s Morgens hebben we een zeer uitgebreid ontbijt gehad! We hebben typische Engelse dingen gegeten, zoals ei, spek, witte bonen in tomatensaus... Daarna een zoektocht in Canterbury: moeilijke vragen in het Engels, veel gewandeld en goed moeten luisteren! Uiteraard na het vele wandelen kregen we honger. In het zonnetje de lunch genomen.

We hebben in de namiddag de wandeling verder gezet. Toen we klaar waren stopten we bij een café. Daar warmden we ons op. Toen vrije tijd en mochten we shoppen. We hebben ook cadeautjes gekocht voor meester Johan en juf Debo! Daarna fish and chips gegeten. Valiezen pakken en slapen om morgen fit de terugreis aan te vatten.