Visit Münich, Germany from 25/11/2019 till 29/11/2019

Follow the Belgian team with a video of this mobility

For the Dutch participants:  De reiswijzer waar je oa het programma kan bekijken.

Made by the French partner, a report in French.

Monday 25/11/2019

Departure at 9:12 train Kortrijk - Brussels Airport. Flight to Münich Lufthansa LH2287 arrival at 13:45. S-Bahn 8 to Rosenheimer Platz where we meet Miss Dunkell. 10 minutes walk to the youthhostel where we can stay the whole weak. Girls in one room, boys in 2 rooms and Mister Jan and Johan in there own room.

Dutch report from Alexander and Dante comes here.

Vanochtend was het een stresserende ochtend. We waren zo blij: een weekje naar Munchen. Met de trein spoorden we naar de luchthaven. Justine raakte niet door de scanner. Ze had een te grote schaar mee. De handen van Mereyem werden gecontroleerd. Het was Tristans eerste vlucht. Hij wil nog eens vliegen. Boven de wolken scheen de volle zon en beneden bij aankomst was er mist. Toen namen we de metro. Bij het uitstappen sloten de deuren voor de neus van meester Jean en Jus d'Orange. Oei de metro reed door. Gelukkig na een kwartier waren ze weer  bij ons. Toen kwamen we aan bij het hotel waar we ons bed opmaakten en konden spelen in de speelzaal. Dante en Alexander.

{gallery}/photos/20191125/ {/gallery}

Tuesday 26/11/2019

Gisterenavond aten we in een chique restaurant. Meester Johan wekte deze morgen de jongens en meester Jan maakte de meisjes wakker. We zijn gaan ontbijten in de refter. In de voormiddag deden we een zoektocht die begon aan de metro tot aan een oorlogsmonument.

Daarna gingen we door een park naar een gebouw van de kanselier van München. Daar luisterden we naar een politieker en konden we vragen stellen over Europa. We kregen er een lunch aangeboden van de stad. Daarna zijn we naar het olympisch park geweest. Onderweg konden we even kijken naar mensen die op de rivier aan het wave-boarden waren. We gingen met een lift wel 200 meter de lucht in. We keerden terug met de U- en S-bahn. Meester Johan trakteerde met snoepjes voor zijn verjaardag. Na het avondeten konden we nog wat buiten spelen. Tristan en Leon.

Wednesday 27/11/2019

Het begon met een groot misverstand. We waren iets te vroeg bij de ontbijtzaal maar daardoor konden we op ons gemak eten. Alexander was vooral heel grappig aan tafel. Dante at 3 pistolets en Leon dronk chocomelk met cornflakes erin. Na ons ontbijt namen we de trein naar de Duitse school. Wat een stress!! Meester Johan voorop en meester Jan achteraan. Ondertussen leerden we heel wat Engels bij. We weden warm ontvangen in de 'big' school. Toen deden we allemaal spelletjes van vertrouwen en zelfkennis. We zijn 's middags naar een Italiaans restaurant pizza gaan eten. We kregen er ook een lekker ijsje. Daarna de sportles, dat was supertof! Allereerst warmden we op met dansen en dan deden we handbal. Na de handbal gingen we naar de kleedkamers en dan hebben we onze gegevens van snapchat en tiktok uitgewisseld met de Franse meisjes. Ondertussen hadden we ook wat Frans geoefend. Daarna zijn we naar de kerstmarkten geweest. Bij de eerste kerstmarkt hebben we wat spulletjes gekocht en bij de tweede kerstmarkt hebben we churros of braadworst gegeten. Nu zijn we al terug in het hotel. Nog even chillen in de chillroom en dan gaan slapen. Groetjes Annabel en Justine

Thursday 28/11/2019

Jammer, morgen naar huis. Tot nu toe was het toffe week maar vandaag was het een echte uitschieter. Met de vier landen gingen we naar het kasteel Neuschwanstein. De busrit duurde maar liefst 2 uur. Na de picknick kregen we een audiogids en leerden we dat het kasteel gebouwd werd door koning Ludwig de tweede van Beieren. Het kasteel was werkelijk prachtig. 's Avonds kregen we een mooie receptie aangeboden door de gastschool. Zonet mochten we de Franse vrienden interviewen. Wat een fantastische week !!!!! Hasmik en Meryem